پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215641
حل مشکل پوسيدگي دندان در خانه
تاریخ انتشار : 1395/05/05 18:24:22
نمایش : 1077
تجمع پلاک‌ها روي دندان‌ باعث پوسيدگي دندان، دندان درد و ايجاد حفره مي‌شود و با لبنيات و چاي از پوسيدگي دندان جلوگيري کنيد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، کوروش صمدپور، متخصص تغذيه و رژيم درماني در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: جويدن آدامس هاي بدون قند باعث افزايش ترشح بزاق در دهان مي شود و  باکتري هاي موجود در دندان ها را از بين مي برد.
 
وي درباره تاثير نوشيدن چاي بر پلاک هاي موجود روي دندان اظهار داشت: چاي سياه و سبز حاوي آنتي اکسيدان و پلي فنول هاست و نوشيدن آن براي سلامت دهان و دندان مفيد است و از تشکيل پلاک روي دندان ها محافظت مي کند.
 
 اين متخصص تغذيه با بيان اينکه خوردن لبنيات از پوسيدگي دندان ها جلوگيري مي کند بيان کرد: لبنياتي مانند پنير، شير و ماست از پوسيدگي دندان و خورده شدن ميناي دندان ها به وسيله اسيدهاي ناشي از تجزيه خوراکي ها جلوگيري مي کند.
 
صمد پور در ادامه تاکيد کرد: خوردن ميوه ها و سبزيجات تازه و ترد همچون خيار، هويج، کرفس و سيب به دليل اينکه حاوي ويتامين A هستند راهکار مناسبي جهت تميز نگاه داشتن لثه و دندان ها محسوب شده و باعث از بين رفتن پلاک‌هاي موجود در دندان مي شود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html